mittbarnmittbarn

BUP

Jag blir galen på läkaren här på bup som har hand om ADHD barnen/ungdomarna.

Först fick var det här med strateran i början som han åt som gav honom sådan enorm vilopuls ( 110 - 120) , som jag tycker denna läkare borde känt till att den och astmamedicin inte går i hop nädå och det står i fass att dom intregerar med varann.

Sen när jag bad om ett utlåtande för vårdbidrag var på läkaren  flera gånger det tog 6 månader innan jag fick det och det var på gärsgårn att FK gav mig avslag.

Jag skickade in om omprövning och det blev lika illa där, ringde flera gånger o mana på att dom måste ha in det och när jag väl fick det så var det i princip en kopia på det gamla utlåtandet samma datum som förra som han hade bara strykit ett streck över och skrivit dagens datum och lagt till några ord.
Det tycker jag är höjden av nonchalans av läkaren.
Jag talade även om för läkaren att denne måste skriva när han höjde dosen på en av sonens mediciner som inte ingår i högkostnads skyddet att FK måste ha detta mm.
Jag väntade och väntade på att läkaren skulle kompletera detta, men inget kom och till slut så fick jag avslag från FK att dom inte godkände överklagan på det som jag överklagat. (JAg får vårdbidrag men det var en hel del saker dom tagit bort).
Jag ringer o talar om för läkaren jag vet inte vilken gång i ordningen att FK måste få detta intyg för annars kan dom inte ta med det ca (3000:-)
I dag kom det i lådan inte en dag för sent.....

När jag pratade med läkaren i går och han kollade i journalen då var det inte INSKRIVET att han hade höjt dosen efter samtal med mej, det enda läkaren såg var bara en receptutskrift.
Och detta var September förra året, usch vad jag mår dåligt över det stället som dom kallar för bup inkompetent personal och sen bristande journalföring nä fy då!!!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: